2017-2018 1. Kademe – 2. Gün Samsun Yeniköy E35 Orta Mesafe

“BUGÜN HIZLANABİLİRİM”

1. gün yarışından sonra bileğimin durumunu ve genel olarak vücudumun dik tepelere verdiği tepkiyi anlamam mümkün oldu. Ve 2. gün orta mesafe yarışına “kendimi tatlı-sert zorlama” isteğiyle başladım. Önceki güne göre daha sürekli koşup, daha hızlı olmaya çalışacaktım. Öyle de yaptım ve mükafatını da aldım.

3.3 km’lik, 180 m tırmanışlı parkuru, Garmin kayıtlarına göre 4.78 km koşup, 185 m tırmanarak bitirdim. 56:08 süreyle 3.’lük kazandım.

Temkinli bir hızda başladığım yarışta yine plastik bileklikle koştum. İlerledikçe daha fazla zorlayarak, ancak tükenmeden bitirdiğimde cebimde yine 1 büyük hata vardı.  Hata bir yana, orta mesafe yarışından beklediğim seviyede teknik olmayan  planlamadan pek de keyif alamadım.

Hatalı ayaklar:

4. Hedef: Atak noktası (AN) olarak hedefin üzerindeki patika kavşağını seçmiştim. Buraya kadar da 7. hedef üzerinden güzelce geldim. Ancak, AN’dan sonra hata yaparak girintinin güney yamacından girdim. Halbuki daha patika üzerindeyken girintinin kuzey yamacına geçip, oradan hedefe inmem gerekiyordu. O çalılarda rahat 30 saniye kaybetmişimdir.

5. Hedef: Bu hedefe münhaniden gitmek yerine alt patikadan yaklaşmayı tercih ettim. Münhani yeşillik nedeniyle gözüme yavaş geldi. Ancak, sanırım sonuçta zararlı çıktım. Sürem 2:03 ama hedef çalılara rağmen 1:00-1:30 arası gelinebilecek bir mesafede.

9. Hedef: Planlama, AN seçimi ve pusula hatası. Öncelikle böyle bir hedefe gelinecek en doğru ve hızlı rota (benim durumumdaki kişi için) batıdaki patikadan dolaşmaktı. Bunu göremedim. Kuşuçuşu çizgiyi takip etmeyi tercih ettim ve AN olarak da kırmızının altındaki son kayayı seçtim. Ancak, bu kayayı arazide doğru kayayla mı eşleştirdim? Hiç bilemeyeceğim. İncecik fidanların arasında düz gitmeye çalışırken, pusula hatası da yapınca kendimi doğudaki patikada buldum. 10. hedef üzerinden düzeltmeye karar verdiğimde, yine bir yönelim hatası yaptım ama bu sefer erken uyanıp düzeltip hedefi aldım. 15:26 sürede almışım; 4:30 civarında olmalıydı.

Yeni sayfada açılacak büyük harita için tıklayın.

Olumlu sonuçlar:

İki gündür kendime yarış öncesi koymuş olduğum prensipleri uygulayabilmiş olmak, konsantrasyonumun ve öz kontrolümün genel olarak güçlü olduğunu gösteriyor. İlk gün kontrollü zorlamayan bir yöntem seçmiştim, ikinci gün ise yavaş yavaş artıracağım bir zorlama yöntemiyle hızımı artırmayı amaçlamıştım. İkisi de meyvalarını verdi. Mevcut problemler (bilek ve omuz) büyümeden yarışları tamamladım ve hatta ikinci gün kategorimde iyi bir sonuca da eriştim.

İlk günkü gibi, büyük hatamı izole edip, moral bozukluğunu geride bırakabilmiş ve hatanın diğer ayaklara yansımamasını sağlayabilmiş olmam da tatminkar bir durum.

Sonraki yarışların raporlarında görüşmek üzere, o-kalın 🙂

Coşkun

Reklamlar

3 comments

  1. Selam, 2 gün 5 hedefe en hızlı rota yoldan geçiyordu, doğrusunu yapmışsın. Münhani rotası sık çalılıklardan + dalgalı araziden geçiyordu, ben oradan geçtim 😦 Sevgiler!

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s