Kapalıçarşı Gece Yarışı – 30 Ekim 2015

Ist5Days 2015 – 3. Gün – Kapalıçarşı Gece Yarışı

Mekanımız Kapalı Çarşı, İstanbul’un tarihi ve sosyo-kültürel simgelerinden.

Bu sene 12. kez düzenlenen İstanbul 5 Days 2015 (Ist5Days) yarışlarının 4. etabı da 30 Ekim 2015 gecesi Kapalı Çarşı’da yapıldı. Super-sprint ve 1:1500 haritada koşuldu. İlk çıkış 21:30, benim çıkışım ise 23:06’daydı. M21E kategorisinde son çıkan ikinci kişiyim. Önceki etaplara seyahat nedeniyle katılamayınca, tüm yorgunluğa rağmen, hem dostlarla buluşmaya, hem de sezonu açmaya Kapalı Çarşı’ya gece saat 21:00 gibi geldim.

Yazıya böyle hikaye gibi başladım ama bu yazı aslında daha çok hatalarıma odaklanan kısa bir yarış raporu olacak.

Şunu öncelikle yazayım, yarıştan önceki son 48 saatte toplam 8 saat kadar bölük pörçük uyumuşum. Yorgunluk var. Ancak, çok da heyeanlıyım. Arkadaşlar, Ist5Days, Kapalı Çarşı…

Bir de nabız kemerim ve saatim kolumda, yorgunluk nedeniyle kendimi tüketmek istemiyorum. En fazla 175 nabıza çıkmayı ve ortalamamın 165 olmasını bekliyorum.

Isınmaya 22:30’da başladım; yaklaşık 2.5 kilometre. Start alanına 23:01’de geldim. Fenerim kafamda ve yanıyor, herşey yolunda. 3 dakika koridorunda sabırla bekliyorum. Kendime güvenim tam (!), mekanı biliyorum ve sürprizlerine hazırlıklıyım.

HATA 1: Dakika 1, gol 1! Yarışa bir rezalet ile başladım. Aşağıda haritada da takip edilebileceği üzere, üçgenden hedefe mesafenin iki katını koştum. Birinci hatam, hedefin olduğu sokağı her nasılsa kaçırmak oldu. İkinci hatam ise kendimi doğru sokakta ama sokağın bir sonraki kuzey kısmında zannetmem oldu. Düzeltmek için sütunlu sokağa kadar dönmem icabetti. Tahminen 0:55 koşabileceğim hedefe 1:58’de ulaştım. 1 dakikadan büyük hata. 

Bu hatanın ana nedenini aşırı kendine güvenle hedefi küçümsemiş olmam diye düşünüyorum. Bir de heyecandan kaynaklı hızlı koşunca… kendimden utanıyorum.

HATA 2: İkinci hatamı labirentte yaptım. 7. hedefte labirente girip, 9. hedefe koştum 🙂 Neyseki 9 zaten 8’in yolundaydı ve ben hatamı erken farkettim. 1-2 saniye burada kalmıştır.

Bir de rota seçimi hatam var. Labirentte rota hatası mı olur demeyin. Olur. Aşağıdaki haritada 10. hedefe bir bakın. Turuncu benim gittiğim yol, yeşil ise olması gereken doğru rota. En az 2 saniye fark diye tahmin ediyorum. Burada SI yüzük için sağ elimi kullandığımı da dikkate almanız gerekiyor. Turuncudan gidince, durup sağ elimi uzatıp hedefe basmam gerekti. Yeşilden gitseydim, hedef sağımda kalacağı için geçerken basabilirdim.

Sanırım bu hatalar hızdan kaynaklanıyor. Yani yavaşlamıştım ama haritayı okumak için yeterince yavaşlamamışım.

Çözüm önerisi olarak, belki 6. hedeften labirente yaklaşırken, labirentin içini kafamda bir dolaşmalıydım.

KapaliCarsi_151030-cizili

HATA 3: İkinci bir rezilliği de 13. hedefte yaşadım. Sprint yarışlarında şöyle koşuyorum, bu hedeften örnek vermek gerekirse: “3. sokaktan sola dön. Sütunları geçince sola gir. 3. sokaktan sola dön. Sütunları geçince sola gir…” repeat after me “… sütunları geçince sola gir…”

Evet, görüldüğü üzere sütunları geçince sola girdim 🙂

Planladığım (yeşil) rotada da görüldüğü üzere, ilk sağa döndüm ve hedef köşede…! Hedef köşede değil. O zaman ben neredeyim?

Yolun kıvrımından ve avludan faydalanarak düzelttim. Tahminimce benim için en fazla 0:45’lik bir hedef, 2:14’te koşmuşum. 1:30 hata.

Kendinize ne söylediğinize dikkat edin. Doğrusu “sütunların arasından geç, karşı sokağa gir” gibi birşey olmalıydı.

OLUMLULAR: Peki hiç mi olumlu bir şeyler yok? Var tabii 🙂 aşağıdakilere bir göz atın.

  • İlk ve rezil hatamı çabuk atlatıp, hemen geride bıraktım. Sonraki hedeflerin mental açıdan etkilenmemesini sağlayabildim. Aynısı 13. hedefte de geçerli. (Ancak bu hatalar güvenli gidebilmek için biraz yavaşlamaya da neden oldu.)
  • Yorgunluğuma rağmen nabız kontrollü koşarak yarışı tükenmeden bitirebildim. Max 178, ortalama 162 nabız. (Bu konuda Alen’in oldukça faydalı fikirleri var. Bir başka yazıda değinmeye çalışacağım.)
  • Özellikle avlulardaki hedeflerden geri sokağa çıkışlarda, hafızamdan faydalanmak iyi oldu. Hem koşucu trafiğinde, merdivenlerde veya eşiklerde haritaya bakmadan güvenli ilerlememi sağladı, hem de fırsat olduğunda haritaya sonraki hedef planı için bakabilmemi sağladı.
  • Yine avlulardan sokağa çıkışlarda pusulamı genel yön için kontrol ettim. Bunun özellikle yorgun / yüksek nabızlı anlarda hata yapmamı engellediğini düşünüyorum. Özellikle 21. hedeften sonra biraz daha hızlanınca faydalı oldu.

Bir sonraki sprint (eğer gidebilirsem), Oryantiring Akademi’nin 14 Kasım’daki Emirgan Parkı gece-o antrenman parkuru olacak. Sonra da 2015-2016 sezonunun 1. Kademe Yarışı’nın Uludağ Üniversitesi Kampüsü’nde sezonun ilk ulusal yarışı…

İyi bir sezon olması dileğiyle,

Coşkun

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s